Sunday, January 30, 2011

SELAMAT MENYAMBUT HARI WILAYAH 2011

Tanggal 1 Februari  merupakan hari cuti umum kepada semua rakyat Malaysia yang tinggal di wilayah persekutuan iaitu Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya.

WPKL dan WP Putrajaya, hampir semua orang Malaysia tahu lokasi dan kedudukannya dalam peta Malaysia. Namun agak ralat sedikit apabila ada rakyat Malaysia yang tidak tahu status Labuan sebagai wilayah persekutuan walaupun Labuan telah diberi status tersebut sejak tahun 1984 lagi.

Masih ada rakyat Malaysia yang menyebut Labuan, Sabah.  Lebih menyedihkan lagi, ada dj/juruhebah radio/TV yang menyebut Labuan, Sabah.. memang menyedihkan... Sepatutnya, mereka perlu peka dengan fakta sejarah tanah air kerana dj/juruhebah merupakan golongan yang berpengaruh dan perkara yang disampaikan akan didengar/dilihat oleh sebahagian rakyat Malaysia dan diakui benar oleh kebanyakan pendengar.

Semoga pihak yang berkaitan akan membuat promosi yang lebih hebat dalam menyebar luaskan fakta status Labuan sebagai wilayah persekutuan...bukan lagi sebagai sebuah daerah dalam negeri Sabah. Semoga dengan kecanggihan media massa hari ini seperti internet dan laman sosial yang ada dapat digunakan untuk menyalurkan maklumat yang tepat dan terkini tentang Wilayah Persekutuan Labuan.




Selamat Menyambut Hari Wilayah....semarakkan sambutan ini dengan mengibarkan bendera wilayah di tempat anda...


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bersama Menghayati Sejarah