Wednesday, August 7, 2013

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2013

Lamanya sudah tidak menulis di ruang blog ini.  Post yang terakhir pada Februari 2013...Kini saya kembali di sini... pada kesempatan ini saya mengambil aura Ramadan al-Mubarak dan Aidilfitri yang bakal menjelma untuk mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri kepada semua ahli keluarga, sahabat-handai-kenalan yang jauh dan dekat, guru-guru yang pernah mendidik saya, anak-anak didik saya, jiran taulan dan para muslimin dan muslimat yang kenal akan diri saya.  Semoga aidilfitri tahun ini membawa kebahagian dan kegembiraan yang sukar dilupakan dalam lipatan memori kehidupan.



Nampaknya, raya tahun ini saya dan keluarga nukleas saya menyambutnya di bumi Pulau Mutiara Laut China Selatan ini. Rasanya hanya Maha Pencipta yang mengetahuinya.  Tidak dinafikan rasa sedih, hiba dan sayu menyelinap di sanubari lebih-lebih lagi apabila terdengar lagu hari raya malar hijau berkumandang di radio @ tv.  Terasa ingin sangat  menyambutnya bersama-sama keluarga di kampung. Tapi apakan daya, namun saya redha dengan situasi ini.  Saya perlu menceriakan hari kebesaran ini walaupun berada jauh daripada kampung halaman. 

Sempena tibanya hari yang mulia ini, saya merapatkan sepuluh jari memohon keampunan atas segala silap dan salah dari segi perbuatan, perkataan atau bahasa tubuh yang telah menyinggung hati dan perasaan kalian. Maafi saya.



sumber kad: http://www.myy.my/2012/08/selamat-hari-raya/

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bersama Menghayati Sejarah